Ut å gå

I gamle dager varte som regel festligheter heile 3 dager til ende. I dette tilfelle dreier det seg om å gå tur i 3 dager, dager som ble avslutta med noen festiligheter. Mandag var den faste gåturen, som denne gang ble langs elva. I underkant av 6 km i superflott vær, knappe to timer med en pause på en av benkene.  Hjemme ble det besøk og litt brus og is etterpå.

Tirsdag kosa jeg meg en times tid hos fotpleieren før et par av “Lyngdalsjentene” kom, og vi dro til Furumo der vi tok runden helt opp til Modum bad og tilbake til Midt på Moen der det ble medbragt lunsj. Løypa er oppgitt til 8,5 km og vi var ute i nesten 3 timer.

Så var det en liten tur hjemmom før neste utflukt gikk til Gapahuken på Moløkka med Bingen bygdekvinnelag og sommeravslutning.

 

Onsdag er det UT på tur Modum & Sigdal, men selv om jeg i utgangspunktet følte jeg hadde gått en del kilometer disse dagene, og den planlagte turen skulle gå opp i Heggenåsen, så kunne jeg ikke droppe ut da Åse sendte melding om jeg ville slå følge. Jeg hadde jo ligget i hardtrening så jeg skulle vel komme meg igjennom denne turen også, selv om vi starta helt nede ved nedre parkering i Vikersundbakken.

Det var bratt, 300 høydemeter ble det sagt, og turen var på ca 8 kilometer.

Det var fryktelig slitsomt, men sikkert veldig helsebringende. Og når vi kom opp i høyden, hadde vi kjempeflott utsikt ned til Vikersund og Tyrifjorden.

Ja vi kunne sågar se Gaustatoppen i det fjerne

 

Etter 4 timer var vi tilbake ved parkeringa og kunne reise hjem. Det beste ved slike turer er nesten dusjen når jeg kommer hjem. Når en har svetta ut og dusja det av seg blir en liksom rein både inni og uttapå.

Så var det den store festen til slutt, jeg skulle være med på vitnemålutdelingen til mitt fosterbarnebarn.

Her var det taler, det ble servert småmat, lærerne fikk gaver, og vi fikk kaffe og kaker. Og så til hovedposten i programmet, utdeling av vitnemål.

En kjempetrivelig kveld <3

 

Følg meg gjerne på Bloglovin

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg