Treningsleir

I Pinsen har vi vært på hyttetur på Dagali, eller som vi likte å kalle det, treningsleir. Vi er en gjeng som har anskaffa el-sykkler, og i fjord sommer kjørte vi til Andøya. Der leide vi et hus som vi hadde som utgangspunkt.

I år skal vi til Dannmark, nærmere bestemt Gilleleje, der vi også har leid oss hus som vi skal ha som utgangspunkt for våre sykkelturer. Men for å få litt erfaring på sykkelsetet etter en lang vinter, var vi altså samla på hytta til ett av parrene som er med i gjengen.

Klikk på bilde eller lenka under for å se og høre.

Vasstulan
på el-sykkel

 

https://youtu.be/e34DoerM8gg

Gjennomført 17. mai

Første 17. mai uten masse stress og dårlig tid på morran. Jeg har slutta i korpset, noen fant nemlig ut at det skulle være brassband, og siden jeg spiller sax så er ikke det med i besetningen til brassband. Derfor ble min korpskarriere avslutta sist høst. Det er litt leit, for synes jo at det er gøy å spille, men det var også en grunn nr. 2. Når notene er så kjappe og vanskelige at fingrene ikke følger med så blir det bare irriterende. Det synes også min kjære, så han fulgte etter.

Så i år fulgte vi 17. mai-feiringa på TV, fra sofaen, helt til etter at det meste var unnagjort på skolene. Da dro vi til et arrangement som Bygdekvinnelaget sammen med to andre lokale foreninger har tradisjon for å avholde 17. maifeiring på idrettsbanen fra 17:00 og et par timer. Siden det ikke er skole i bygda og elva deler den mellom to kommuner, er det viktig å ha noen slike samlingspunkter.

Det ble redningen i år, for der fikk vi med oss en tredjeperson, og så ble det spilling 17. mai i år også.

Screenshot

Men siden jeg har fått litt dilla på å lage sanger med AI, så har jeg laget en her

og den har jeg lagt inn egen stemme som AI har bearbeida og teksten er på ekte dialekt.

Snart 17. mai

Jada, det nærmer seg. Og nå føler jeg meg litt ovapå, jeg er ferdig med det meste nå. Bare en ting som gjenstår, og det er litt mer øving før “utbrytergruppa” skal spille på 17. mai.

Da lederen i korpset fant ut at det skulle være brassband, da var jeg ferdig, treblåsere hører ikke hjemme i brassband. Jeg kjøpte tenorsaxen, og første “solo-oppdrag” var

sammen med min søster på altsax i mamma begravelse, der vi spilte tostemt Amazing Grace.

 

9. mai feira vi storesøsters konfirmasjon og lillesøsters 12. bursdag. Fine barnebarna mine.

Med litt planlegging og forberedelser til det, samt en bunadbukse som skulle være ferdig til 17. mai så har det gått litt hurra meg rundt i det siste.

Men jeg er jo avhengig av å ha no i fingrene, så her er noen smakebiter fra siste prosjektene.

En bunadskjorte til min datter, genser med masse mønster, rosa genser, en lyse grønn genser og topp og en kofte som jeg fant broderiene til på loppis.

 

 

Ny hobby

Ja nå er det lenge siden sist, og mye vann har rent i havet siden den gang. Det har kommet no nytt på datafronten de siste årene, nemlig kunstig intelligens. Skummelt på mange måter, men veldig artig på andre. For min del starta det for for snart et år siden da jeg. Vi var på tur til Andøya, og med så mange timer i passasjersetet er det greit å ha noe å finne på. Da var det bilder det gikk i.

Men nå i vår skulle enda et barnebarn konfirmeres. Tidligere har jeg laget mimrefilm, sammensatt av gamle bilder og videoklipp, og lagt på musikk. Siden det nå var mulig å lage egen musikk ble det løsningen denne gangen. Men det ga mersmak, så jeg har laget den ene sangen etter den andre.

Siden jeg jobber på setra om sommeren, var det jo artig å lage litt reklame, så da ble det Grøset-video og der er det jo så flotte turmuligheter så da ble det et par forslag til tur i fjellet også

Jeg ga meg ikke der, jeg har laget flere sanger

Jeg laget en sang om mitt opphold i storbyen, og en om det å se tilbake på livet.

Og så ble det en med noen pauli ord.