Lenge siden sist

Men det er nok noe med prioritering. Jeg har hatt så mye å holde på med at blogginga har kommet helt i bakleksa. Jeg var på ei ukes tur til Kypros i september, sammen med et par venninner, kjempeflott tur, Kypros er jo så flott.

I oktober hadde swingklubben en fantastisk flott høsttur til Storefjell hotell.

vi har holdt kur, både i orginalswing og svenskebugg.

og selvfølgelig hadde vi julebord

Jeg har også fått være med samboeren på jobbtur til Tromsø. Med skikkelig nordnorsk aften

og ikke minst fisketur, så var det en kjempeflott langhelg.

Ellers har det gått i både sying og strikking,

men det er vel også vanlig med litt baking til jul, og der holder jeg meg til lefsebakst. Her har det blitt både potetlefse,

hardangerlefser

grautkling fra Sigdal

og ikke minst kling, oppskrift både fra Flesberg, Sigdal og Lyngdal.

Gamle tradisjoner med slakting før jul.

Det ble mye god mat her, både leverpostei

koteletter, ribbe, svinesteik og medisterkaker. Så her er fryseren full av julemat.

Bygdekvinnelaget, både i fylke og lokalt, har hatt aktiviteter. Vi har laget julekrans,

det har vært møter med foredrag og jeg har også vært “utskremt” som representant til ledersamling i bondelaget i fylke.

Altså, mye spennende å være med på. Men så må jeg jo ikke glemme korpset. Der er det tradisjon med spilling når julegrana skal tennes, og det ble det i år også.

Først ute på Åmotsenteret, deretter inne på Gimle

Vi hadde også julekonsert i kirken og en trivelig juleavsluttning

Så nå gjenstår bare spilling i kirken på juleaften dette året, da tar vi juleferie.

Så kan jeg jo ta med denne som jeg lagde bare for morro skyld.

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg