Et lite overblikk

Innimellom seterdrift og turer, så må jeg ha litt å henge fingrene i. Denne sommeren og høsten har det gått i strikking og litt brodering.

Jeg starta på prosjekt duk i slutten av mai, oppskrift fra nettet .

Det var ikke så store omganger i starten,

men du verden hvor lange de ble på slutten, men midt i september lå den ferdig på stuebordet.

 

Jeg fikk også et oppdrag med å brodere pulsvanter til en herrebunad, Rundtrøye fra Flesberg. Detta gjorde jeg litt innimellom strikkinga da det krevde en del telling og konsentrasjon for å få mønsteret på duken riktig.

Greit å ta korstinga først og så perlene etterpå, men konsentrasjonen glapp nok noen ganger her og, for ikke alle perlene ligger riktig vei 🥺

Pulsvanter
Pulsvanter til herrebunaden Rundtrøye fra Flesberg

Ferdig montert ble de nå likevel 🤗 I det samme heftet som jeg fant duken, fra Gjesdal, dant jeg også denne brikka. Siden jeg gikk tom for garn til duken og måtte vente på ny leveranse, så fant jeg no restegarn og gikk løs på denne brikka.

 

En ferdig og fortsatt var det igjen garn, men ikke no hvitt garn til duken…….

Så det endte med to.

Mer restegarn ble enda ei brikke denne gangen fra et annet hefte. Denne gangen venta jeg på garn til en genser jeg skule strikke til ei venninne.

men så var garnet på plass og jeg kunne sette i gang

Ferdig

Et lite monteringsoppdrag har det også blitt.

Ferdig den og.

Jeg hadde no garn liggende og fant et mønster så da blir det vel en genser etter hvert.

Neste prosjekt blir nok på symaskinen……….

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg