Seenager

Jeg fant denne som var delt på en FB side, og synes den var så midt i blinken for meg at jeg måtte bare tjuve den.

Den var opprinnelig på engelsk, så jeg har oversatt og tilpassa litt til min egen verden, men om du vil så  finner du orginalen her.

 

“Jeg har alt jeg ønsket som tenåring, bare 50 år senere.

Jeg trenger ikke å gå på skole eller jobbe.

Jeg får en godtgjørelse hver måned.

Jeg har min egen pad.

Jeg har ikke portforbud.

Jeg har førerkort og egen bil.

Jeg har ID som gir meg tilgang til barer og polet.

Folkene jeg henger med er ikke redd for å bli gravid. De fleste er ikke redd for noe. De har blitt velsignet med å leve så lenge, så hvorfor være redd?

Og jeg har ikke akne.

Livet er godt!

Også du vil føle deg mye mer intelligent etter å ha lest dette, hvis du er en Seenager.

Hjernen hos eldre mennesker er sakte fordi de vet så mye. Folk synker ikke mentalt med alderen. Det tar bare lengre tid å huske fakta fordi de har mer informasjon i hjernen sine. Forskere mener at dette også gjør at du har vanskelig for å høre, da det setter press på ditt indre øre.

I likhet med en datamaskin når harddisken blir full, bruker også mennesker lengre tid for å få tilgang til informasjon når hjernen er full. Forskere sier at denne sakte prosessen ikke er den samme som kognitiv nedgang. Den menneskelige hjernen virker langsommere i alderdommen, sa Dr Michael Ramscar, men bare fordi vi har lagret mer informasjon over tid. Hjernen til eldre mennesker blir ikke svakere. Tvert imot vet de bare mer.

Også, eldre mennesker går ofte til et annet rom for å hente noe, og når de kommer dit, står de der og lurer på hva de kom for.

Det er IKKE et minneproblem. Det er naturens måte å gi eldre mennesker mer mosjon.

PS!

Jeg har flere venner, jeg burde formidle dette til, men akkurat nå kan jeg ikke huske navnene deres. “

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg