Etter en tur til “by´n” med barnebarnet, fikk jeg meg en skikkelig overraskelse da vi kom tilbake til bilen, for det lå det parkeringsbot på ruta. Hva i h….. hadde skjedd, jeg hadde da satt igang appen og lagt inn god tid.
Men da oppdaga jeg det, jeg hadde betalt på feil reg nr. Sist jeg brukte appen og betalte parkering, var det nemlig på bilen til ei venninne av meg, og det hadde jo ikke jeg tenkt på da jeg starta parkering, at det var sist brukte reg nr som ble valgt.
Men å få tilgivelse av Q-park for en slik feil, nei det er helt umulig, det er bare å betale, både parkering og bot.
Men det viser seg at jeg ikke er aleine om å ha gått i denne fella, så jeg har sendt forbedringsforslag til easypark og bedt om å få defalt reg nr. i appen. For når jeg skal parkere med en annen bil enn min egen husker jeg å sjekke regnr. men vil gjerne slippe det når jeg bruker min egen bil.
Jeg har fått svar om at det er videresendt som forslag til forbedringspunkt, men det gjenstår og se om de er villig til å gjøre no med det. Det er klart at parkeringsselskapet tjener penger på at vi ikke husker at sist vi parkerte var med en annen bil. Tipper de har gjort en god del kroner på det.
Så da er det bare å vente å se………….
#parkeringsapp
Æsj, så surt 🙁 Håper dere hadde en fin tur da, så det kan overdøve den gule papirlappen noe :))
Jernbanefrua: Helt klart, veldig trivelig, så får bot være bot.
Uhm, det var litt rart skrevet. EasyPark tjener ingenting på at du får en bot, de taper faktisk på det. Kunder blir misfornøyd fordi de ikke synes appen fungerer som den skal, og da slutter å bruke appen.
Så jeg tror absolutt at EasyPark kommer til å førsøke en endring på dette. Husk at Qark og Easypark er to helt forskjellige selskaper.
Mina: Jeg er klar over at det er to forskjellige, men om Q-park, evt. andre selskaper som benytter appen ikke vil betale for endringen så blir den vel ikke utført 😉
Det er kjipt å måtte betale både for parkering(feil bil men..) og bot i tillegg. Dette er egentlig ganske frekt av dem syns jeg. Vis du har bevis på at du har betalt men desverre for feil bil så burde de være såpass greie å trekke boten. :/
ai ai ai, det var sure penger.. håper turen til byen ble så bra, at det var den minste bekymringen..
veldig bra skrevet
Kan du vær så snill ta en tur innom bloggen :)? Legge igjen en kommentar?
Æsj, det var kjedelig det skjedde 🙁 Når man faktisk HAR betalt liksom..
Cathrine Ruth: Jeg hadde vel i utgangspunktet håpa det jeg og, men nei det var ikke no tema. Avslag promte.
frodith: Ja ikke sant, men turen i byen var kjempekoselig, så det er bare og betale og se glad ut. Venter bare i spenning på om forbedringsforslaget blir tatt til følge.
Joachim Hovland Vik: Takk 🙂
Å grr… fort gjort! Trøsteklem <3
Margrethe: Hjertelig takk, og riktig god helg 🙂
Ja, ja – sånn er det med disse “appene” Prøver å skygge unna dem jeg 🙂 KLEM !!!
Har vært der mange ganger: Er veldig kjekke da, når de bare er kobla til riktig bil 😉