Venner på Facebook

Jeg får stadig noen meldinger med advarsler om ikke å godta venneforespørsler fra den og den. Kjære vene tenker jeg, er det noen som godtar venneforespørsler uten å vite hvem personen er eller kjenner vedkommende? Det gjør ikke jeg, for de blir sletta ganske fort.

Men noen ganger har det kommet forespørsel fra personer jeg kjenner og som jeg allerede er venn med på FB. Da er det mer “Obs obs”, for da er det store sjangser for at noen har oppretta en profil med “stjålet navn”, og de er det jo ikke så lett å vite hvilke hensikter har. Derfor bør alle ta kontakt med vedkommende og sjekk om det er de selv som har oppretta ny profil, eller om noen andre har “overtatt deres navn” om dette skjer. 

All grunn til å være obs, men jeg har altså så stor tro på andre at de selv er i stand til å vurdere hvem de vil være venner med, uten at jeg er med på å sende videre slike “spammeldinger”, ja for det er vel egentlig det det er.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg