Undring

Skrivekløen har vært fraværende en stund, og det er jo sommer, så da går nok tiden med til andre ting, men litt nyheter må en jo prøve å få med seg, og når regnet høljer ned, ja da skriver man litt igjen.

Nyhetsbilde om dagen er grunn til litt undring synes jeg. Vi hører om stadig nye terrorhandlinger,  to jenter som forsvant til Syria og IS, og så venter vel mange på dommen Johaug får. 

Hva gjør at vi får denne terroren, hva er det som driver mennesker til å utføre slike handlinger?

Faren til disse to jentene sa i dokumentaren at de var hjernevasket, er det det som er grunnen, og i såfall hvordan er det mulig å unngå at det skjer?  

Mulig det var en gammel nyhet som dukka opp på Facebook her om dagen, men det var noen muslimske kvinner som ville flytte fra Norge om det ble forbud mot bruk av niqab, burka og hijab. Er det en trussel om noen føler at de må flytte?

Tar jeg veldig feil når jeg tenker at dette handler om makt?

Religion har vel alltid vært og er kampen om makt?

Er det feil å ønske at Norge fortsatt skal være Norsk, og bevare våre særegenheter og tradisjoner?

Det er patriotisme å heie på norske utøvere når de deltar i EM, VM eller OL, er det politisk ukorrekt snart eller? 

Hva om vi ikke lenger kan ha korset i det norske flagget, fordi det symboliserer kristendommen?

Er jeg rasist når jeg ønsker å bevare norske tradisjoner i Norge?

 

1 kommentar
    1. Jeg tror Norge er stort nok til å kunne romme våre egne tradisjoner, og å verdsette dem, samtidig som vi gir rom for andre, slik vi har gjort nå også. Jeg tenker at de som vil flytte, uansett grunn for å ikke like landet, må gjerne gjøre det. Jeg tror Norge som land har vært på god vei til å kunne romme alle type folk, og vi må bare fortsette å prate sammen, for å finne ut løsninger som passer de fleste 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg