Urettferdig!

Det er tid for selvangivelse, eller skattemelding som det nå heter. For de av oss som har lang reise og ikke kan benytte kollektive transportmidler til jobb, har jeg i alle år skrevet opp reiseutgifter og (etter fratrekk av egenandel) fått skattefritak for de kronene som har gått til å kjøre. 

Siden jeg i 2016 kun jobba 1/2 år, og deretter gikk over på AFP, så trodde jeg i min enfoldighet at jeg kunne skrive opp reiseutgifter og trekke halve egenandelen (1 år er full egenandel, 1/2 år er halv egenandel), men nei da. Når jeg ikke kom over egenandelen for hele året var det ingen ting å hente. Er det rettferdig?

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg