I dag er det dette som passer best

så da gjør vi bare noen grep og vips så kan en håve inn litt ekstra til statskassa.

Forskning er veldig bra, spesielt om en finner løsninger på ting, men når det kun blir for forskningens skyld, der svarene kun blir underbygd ut fra hvilket svar forskeren ønsker seg. Er det forskning egentlig?

Jeg har vært inne på det tidligere, men blir like oppgitt hver eneste gang. Først var dieselbiler mer miljøvennlige enn bensin, noe som selvfølgelig fører til at flere velger dieselbiler. For det er jo en opplest sannhet som politikere og myndigheter velger å gå for.

Så finner noen ut at da er det dieselbilene som er den store stygge ulven i forhold til utslipp og miljøforurensing. Ja da blir det den politisk korrekte sannhet.

Men ikke nok med det, nå leste jeg en artikkel “Bensinbiler kan være verre enn dieselbiler“, betyr det at det politisk ukorrekte blir korrekt igjen? Er det rart en kan bli oppgitt? 

Dette er bare ett eksempel, jeg ser samme tendensen på flere områder. Men hvorfor skal jeg følge strømmen? Jeg velger å tro på egne vurderinger, så får saueflokken følge etter så den ene så den andre, men når det er den som bestemmer så blir det litt håpløst.

Jeg har hørt en vits om Nordmannen, Dansken og Svensken som diskuterte hvem som hadde den beste legen. Om gjengivelsen er helt korrekt skal jeg ikke påstå, men la meg si at det er mitt forskningsresultat.

Svensk var helt overbevist om at de hadde den beste legen, for i Sverige var det en som mistet ene armen. Legen satte på en ny og nå er han verdens beste håndballspiller.

Dansken var ikke enig. I Danmark var det en som mistet det ene beinet, legen satte på et nytt og nå er han verdens beste fotballspiller.

Men Nordmannen mente ikke det var noe å skryte av, i Norge, sa han, der var det en som mistet hode. Legen monterte bare på et kålhode og nå sitter han på stortinget.

 

 

5 kommentarer
    1. Jeg husker den vitsen, ja! Jeg kjører dieselbil. Det er litt begge deler, for jeg må bruke motorvarmer så fort temperaturen kryper under 5 grader – i alle fall hvis bilen har stått en dag eller to. En må “Tenke sjæl” og ta sine valg, og noen ganger ser man i ettertid at det var et dårlig valg. Det er bedre å angre på at man har gjort det man trodde var riktig, enn å støtte seg til andres påstander i ett og alt! 🙂

    2. Mye greier om biler, forurensning , dårlige luft, og rart vær nå om dagen. Og det beste uansett er vel el-bil? Og helst ikke bil overhode. Og mye kollektivt…Men ikke skal man legge til rette for det.. Nei, noen ganger får man la eget kålhode gjøre susen og ta avgjørelsene 😀

    3. karidansen: Ja helt enig. Jeg kjører også dieselbil, men problemet er at jeg kan bare glemme å bytte den inn, for prisen er falt masse pga dissa forståseipåerne.

    4. frodith: Vi er ikke plaga av hverken dårlig luft eller asma her hos oss, men når alt skal dyttes inn i byene så er det vel det som er det største problemet. Vi har mye plass her i Norge som ikke blir brukt, der lufta er helt uproblematisk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg