Rygger du mye? på bloggen til rteworld.blogg.no

Ide til et lite innlegg fikk jeg da jeg leste bloggen til rteworld

Jada, jeg fikk førerkortet i posten her føre jul (fornyet med tillat totalvekt 7500).

Da jeg øvde for å få førerkortet som 18-åring brukte jeg gårdsveien for å øve på rygging, jeg rygga frem og tilbake, frem og tilbake, med en VW kassebil med sidedører på høyr side (ikke skyvedør).

 

Jeg henta melkespanna som kom i retur fra meieriet også, og øvde da på å rygge inntil melkerampa, med klaring nok til å få opp dørene, men heller ikke måtte gå lenger enn nødvendig for å få spanna fra rampa inn i bilen.

Det nytta ikke å snu seg for å se hvor en skulle rygge da.

Speil er et supert hjelpemiddel for rygging nemlig. 

 Nei, jeg har nok ikke rygga like mye etter at jeg fikk lappen, men jeg prøver å holde rygginga med speil vedlike.

Men det har hendt at ting ikke går helt etter planen. Når du kommer hjem med melkespanna i bilen, stopper og bærer de ut og setter de bak bilen, for deretter å gå inn i bilen og rygger de ned, ja da blir en litt for ivrig i rygginga.

6 kommentarer
    1. Margrethe: Her står det som regel et par biler forran inngangen, så om jeg har vært og handla og vil bære varene kortes mulig er det rygging som gjelder 🙂

    2. frodith: Ikke alle har behov for hverken kjøre eller rygge, men det er liksom en nødvendighet når en bor ute på landen der det kun går skolebusser.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg