Trekk til kleshenger

Jeg fant for en liten stund siden en kleshenger med heklet trekk som jeg kopierte. Da måtte jeg jo på leting etter noen gamle hengere, og det fant jeg. I tillegg kjøpte jeg også noen nye, men disse er litt bredere enn de gamle, så mønsteret jeg fant blir nok litt trangt til de nye. Jeg har derfor prøv meg med noen ulike varianter (fant ei oppskrift på nettet).

Det MÅ være mulig å skru ut kroken på hengeren. Her er fremgangsmåten på den jeg kopierte.

Start med en løkke og lag 3 luftmasker, deretter 2 staver i første løkke *1 lm, 3 st* i samme løkke, gjenta to ganger.

en lm, en smygemaske i 2. lm slik at det blir en runding.

Omgang 2: 3 lm, hopp over tre st, hekle 3 st i åpningen mellom stav 3  og 4, 1 lm, 3 st i samme hull, hopp over tre staver og hekle 1 st i neste åpning (etter 3. st),

hopp over 3 st, hekle 3 st i neste åpning (etter 3. st), 1 lm og 3 st i samme hull, 1 kjedemaske i 3 lm.


Gjenta omgang 2 til trekket er langt nok til hengeren.
Tre hengeren inn i trekket og hekle fm i enden for å tette hullet, evt sy sammen enden.

Skru i kroken, vips så har du en helt ny kleshenger.


 

#kleshenger #hekletrekk 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg