På farten


Ferie, ja for nå er det ferietid. Det betyr å gjøre noe annet enn det en vanligvis gjør, sies det. Etter at jeg ble pensjonist har jeg vel egentlig følt at jeg har ferie hele tiden, men det blir likevel litt annerledes når menneskene rundt meg også har ferie. 

For et år siden inviterte jeg til familietreff, og det ble så vellykket at vi ønsket og gjenta samlingen. Et av søskenbarna mine var forhindret fra å delta på grunn av beinbrudd sist, så derfor fant vi ut at vi skulle dra til henne denne gangen, men siden hun bor i Egersund er det et stykke å kjøre.

Med en søster i Lillesand var det naturlig å ta turen ned til henne og nyte sørlandet et par dager. Siden det var ferietider og langt å reise, var det en del som hadde andre planer, men mamma, min samboer og jeg dro sørover.
På lørdag skulle hele gjengen samles i Egersund, så vi starta fra Lillesand på morran, og fikk en flott tur mot vest.

Forbi Vatlandsvann

Feda

Og så vle det en stopp på Moi

På hjemturen passerte vi Ualand

for ikke å snakke om Lyngdal

som vi passerte både i Agder og i Buskerud etter nok ei overnatting i Lillesand.

Ei natt i eget hus og så dro vi videre oppover langs Mjøsa 

Oppover Gudbrandsdalen til Sel

og her blir vi ut uka og håper å få litt fart på dansefonten.

Reiseruta

#reise #ferie 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg