Bare nyter

Jeg starta denne bloggen som nyetablert pensjonist, og det her må jo være den ideelle tiden på året å bli pensjonist på tenker jeg. Det er så mye som skjer, det er sol og sommer, og opplevelser og gjøremål står i kø og bare venter på meg. 

Jeg har frem til nå ikke hatt tid (les prioritert) til å skrive hver dag, og det gjør jeg nok ikke fremover heller. Dessuten må jeg ha tilgang på internett for å få lagt ut noe, og det er det jo ikke alle steder. Det er dårlig nok her hjemme. Når en bor litt i utkanten, i en kommune som ikke ønsker å bidra til at det blir utbygging av fibernett, ja da sitter vi her da med vår gamle ADSL og en ikke altfor god mobildekning. Kommunene rundt oss har vært “rause” og gått sammen med el-verkene for å bygge ut fiber til alle husstander som ønsker det, men ikke her. 

Lokalrevyen her hadde et innslag for noen år siden om alt vi ikke hadde, men som nabokommunene kunne nyte godt av, og da ble vi “Dritten i midten”. 

Jeg tenker at når jeg skal på setra i 2 uker blir det lite blogg. Ikke for at jeg har så dårlig tid til å skrive, selv om det tar 3 timer hver morgen og 3 timer hver kveld å melke geitene, men for at det er et sted der vi ikke har strøm (vi kjører agregat for å få strøm på melkeanlegget), vi har ikke TV, mobilen har dekning bare på enkelte steder (som for eksempel i fjøsdøra), nok til at vi får ringt etter dyrlegen eller eierne om det er nødvendig og selvfølgelig ikke internett. 

Men vi har en radio som får strøm fra solsellepaneler, som også gir lys i seterbua. Vi har kjøleskap og komfyr som går på propan, men det holder fint til vårt behov.

Men bare tenk på den gode stillheten vi har oppe på fjellet på 1100 moh, og om et par uker er jeg der.

Ønsker alle en riktig flott mandag.

#seterliv #ferie #detgodeliv #geiter

3 kommentarer
    1. Koselig lesing 🙂 Og enda bedre at du skal på setra !! Håper du får ut en og annen epistel derifra også ! Ha en fin sommer…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg