Sommerkjole

Jeg har laget meg en skredderbyste men siden det har vært bare utevær så har jeg ikke fått tatt den i bruk før nå. En regnværsdag passa bra så jeg kunne starte på sommerkjolen. Det er lenge siden jeg har sydd no plagg helt fra starten, så her måtte det først mønster til. Siden jeg er medlem i hobbyklubben har jeg kjøpt en bok som heter “Sy magisk”, som også inneholdt mønsterark. 

Da var det bare å finne silkepapir og begynne avtegning.

Gikk riktig så bra så langt, men så var det klippinga da. Det er lettere å få sydd inn enn å få det ut når det er for lite, så det ble gode sømmemon.

Og så var alle bitene satt sammen med nåler. Tråkle de sammen og prøve. Det viste seg at jeg måtte justere litt på sømmer, lage litt større hals og armringninger, og så var det bare å sy.

Glidelås på plass og skråbånd ble sydd på rundt armene og halsen. Det gjorde jeg faktisk nede også. Jeg har en ide om at jeg skal sett på en liten rysjekant nede på skjørte, men det kan vente til jeg skal på Dansefestivalen.


Sommerkjolen er ferdig, klar til å bli med i kofferten når turen går til Rhodos neste uke.

#handarbeid #sy #sommer #kjole #swingkjole
 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg