Flott start på pensjonisttilværelsen

Ja da er jeg igang og ferien over, første dagen som pensjonist er gjennomført. Foreløpig er ikke kalenderen fylt opp med rutiner, men så er jeg vel heller ingen rutinejeger. Jeg er nok mer av de som liker forandring, ønsker ikke at hver dag skal være lik den foregående, og nå som jeg er min egen sjef og kan gjøre som jeg vil blir det nok heller ingen 9 til 4 plan på meg.

Første dag var en kjempeflott varm sommerdag med den gode duften av syrin i lufta. Noe som bare er til å nyte, med ei spennende bok og en god kopp te.


Nå er jeg av det slaget som fort blir litt rastløs, så jeg starta med å sette over en kjele med kjøtt til koking, det skulle bli lapskaus. Etter å ha skrelt og delt opp alle grønnsakene så hadde jeg vannblemme på pekefingeren, tydelig at dette ikke var no jeg gjør ofte.

10 liter nydelig lapskaus. Det er godt å ha i frysen, bare tine opp og ferdig til bruk. Innimellom ble det litt lesing og sol, litt klesvask, og så tok jeg også ei lita økt med å rive av tapet på soveromsveggene. Vi hadde en liten luring på besøk som skulle ha en liten blund i senga til bestefar, men da han våkna og ingen kom og henta han fant han ut at det var en løs sprekk i tapeten, og dermed var det plutselig borte et stykke av tapeten. Det var egentlig veldig greit, for jeg har nevnt at det er på tide med litt fornyelse, og nå kom unnskyldningen helt som bestilt. Fortsatt ikke helt ferdig, men egentlig er det vel noe som passer bedre å holde på med når det er innevær. Lurer litt på om jeg kunne fått en lignende unnskyldning for å bytte ut kjøkkenet jeg?

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg