En flott dag.

Tone og jeg starta turen fra Bjørkedokk, og derfra gikk det oppover, oppover og oppover. Men etter ca 4 kilometer kom vi opp på første toppen som var Solbergvarden, og fant en utrolig flott utsikt. Jeg så nesten helt hjem, men ikke helt, og i motsatt retning lå Drammen med elva og fjorden. Et kjempeflott vær, og når vi først var oppe kunne vi sette oss ned og nyte utsikten med et eple, da var vi klare for neste etappe.

 

Neste topp var Lokkeråsen, og dit kom vi lett som bare det, det var ikke så mye stigning selv om vi nå var kommet opp på 607 moh. En skulle vel tro at utsikten ble bedre jo høyere opp en kom, men det var ikke det.

Og så starta nedturen, det var ikke like bratt ned som opp, og heldigvis for det.

Men det var vått, så selv med gode sko ble jeg litt klam på føttene. Mye regn hadde ikke klart å tørke opp, ei heller ved disse steinene hvor området kasse Aslakkene.

Dessverre gikk Polarklokka mi tom for strøm, så jeg måtte avslutte målingene et stykke før vi var tilbake til bilen og utgangspunktet. Men at vi gikk 13 – 14 km trur jeg nok det ble. og det er ei god treningsøkt. Når neste post på programmet er sommeravslutningen på swingklubbens onsdagsdans, så blir det vel en svingom eller fler i kveld også. Men det blir nok ikke tilsvarende runde i morra.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg