Ny vår nye muligheter

Fra fredag til lørdag arrangerte Buskerud bygdekvinnelag sitt årsmøte på Klækken hotell. Siden jeg fikk spørsmål om å stille til valg i fylkesstyret, så ønsket jeg å delta på årsmøtet, både for å høre hva de gjør på det nivået i organisasjonen, og ikke minst for å bli litt kjent med folk.

Jeg fikk haik med de to representantene fra lokallaget mitt, og siden jeg ikke sitter i styret lokalt var jeg ikke representant med stemmerett, men som observatør.

Den første jeg møtte på hotellet var representanten fra valgkomiteen som jeg kun hadde snakket med på telefon. Deretter ble jeg (alle) ønsket velkommen av det sittende styret, en gjeng iført sine flotteste bunader.

Så var det oppstart i plenum.

Lederen ønsket velkommen

Deretter var det en representant for hotellet som fortalte historien bak Klækken hotell

To ordførere, Ringerike og Hole, var også på plass og hilste til årsmøtet.

Så var det foredrag. Sidsel Sandelien, tidligere overingeniør i Statens veivesen hadde et fengende og informativt foredrag om sin karriere og hva hun hadde fått gjennomslag for i årenes løp.

Så var det pause til å få på seg finstasen og møte opp til litt underholdning før festmiddagen.

En gruppe fra kulturskolen som kalte seg Big Band Bullis, sørget for en musikalsk forrett.

Så var det over til festmiddag.

Etter en god natt søvn og en bedre frokost var det på´n igjen.

Først fikk vi høre litt om aktiviteten i de forskjellige lokallagene/sonene.

Så kom NBK leder Ellen

Og så var det over på årsmøtesakene med en generaldebatt med diskusjon om et par saker, som selvfølgelig inneholder valg.

Det sittende styret følger spent med

Og så til slutt ble de som gikk ut av styret behørig takket for innsatsen.

Veldig spennende dager, og nå starter en ny epoke i min pensjonisttilværelse med plass i fylkesstyret.

Flere bilder kan ses her

#Buskerudbygdekvinnelag #NBK

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg