Utfordring

På FB er det ofte diverse oppfordringer og oppgaver en kan henge seg på. Der kan en finne ut hvordan man ser ut som gammel, hodebry der en skal finne feil eller kanskje utregning. Men det finnes også noen “kjedebrev” der en skal legge ut og sende utfordringen videre. En slik fikk jeg.

Jeg skulle legge ut noe jeg hadde gjort i 5 dager og utfordre noen andre til å gjøre det samme. Så jeg beit på og fant (faktisk mer enn 5 ting) men la ut i 5 dager.

Dag 1 valgte jeg sengeteppet jeg har heklet

Dag 2 ble bunadposen jeg laget med bilde på.

Dag 3 samla jeg bilder av sokker jeg har laget, stort sett av restegarn i løpet av vinteren.

 

Dag 4 valgte jeg duken jeg har sydd med hardangersøm.

Dag 5 til slutt, tre av bunadene jeg har sydd, alle fra Flesberg. Rundtrøye (den sorte), gråtrøye (med lys jakke) og stakken (kvinne).

 

#håndarbeid #bunad #flesberg #sokker #søm #hekling #strikking

3 kommentarer
    1. Så utrolig kreativ og flink du er :-)) Virkelig flotte produkter. Min oldemor heklet, og pappa kunne hardangersøm, mutter strikker. Og jeg?! Gjør alt mulig annet. He he he :-))

    2. Jernbanefrua..: Hjertelig takk. Ja vi har vel hver våre interesser, men som jeg pleier å si. Jeg veit ikke hva jeg kan før jeg har prøvd 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg