Litt å velge i

Nye prosjekter er i gang. Siden bunadstrømpene, eller “byggkønnhosun” som de heter, var i korteste laget og en skjøt ikke ble helt som den skulle, er jeg altså i gang med et nytt par. I tillegg hadde jeg ikke igjen garn, og da jeg skulle kjøpe nytt så fikk jeg selvfølgelig ikke samme innfarging (vrangborden har en litt annen fargenyanse).

Men nå har jeg altså satt igang med et nytt par, men om jeg ikke blir ferdig til konfirmasjonsdagen så stresser det meg ikke. De andre kan nok alltids duge for en dag. Fargeforskjellen vil jo uansett komme under kneboksa, og skjøten vil muligens også bli dekket av nedre kant på buksa.

I tillegg har jeg “stjålet” mønster på heklede seler til Flesbergstakk ved å ta bilde av venninna mi sine. Så nå har jeg satt i gang med å kopiere de. Jeg satser på at noen kan få brukt de etter hvert 🙂 

Og enda et prosjekt er satt i gang. Jeg fikk nemlig spørsmål om å gjøre ferdig et sett med hals og armlinninger til bunad der den ene armlinninga mangla.

Så fortsatt er jeg i bunadmodus her, og faren for å bli fri for oppgaver er vel ikke tilstede foreløpig hvertfall.

Jeg har nemlig hørt at lediggang er roten til alt ondt, så obs obs.

#bunad #håndarbeid 

2 kommentarer
    1. Tålmodighetsarbeid, dette! Både strømper og broderier ser veldig sirlige ut. Du er tydeligvis av de fingerferdige og netthendte. Og …nei – du blir nok ikke arbeidsledig med det første! 😉

    2. karidansen: Ja jeg er muligens en smule tålmodig, men kan absolutt være det motsatte, men det er greit så lenge jeg ser at det går fremover. Men fryktelig utålmodig når det ikke skjer no 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg