Datakurs for nybegynnere

Så er vi igang igjen, med datakurs for nybegynnere. Frivilligsentralen arrangerer kurs, og der er jeg med som hjelper. 

Det er jo nesten umulig å klare seg i dagens samfunn uten bruk av data. Noe data bruker vi vel uten å vite det, men noe må vi nødvendigvis ha en datamaskin, nettbrett eller smarttelefon for å få utført. Det er dyrt å bruke banktjenester om du ikke gjør det selv på nettet, men selvfølgelig er det dyrt å kjøpe datautstyr bare for å utføre banktjenester. Derfor er det jo fint at det er mulig å melde seg på et kurs der en kan lære å bruke noen flere av alle mulighetene internett gir oss. 

Ivrige deltakere vil både lære å skrive brev, sende mail, være på Facebook, bestille reiser og varer, lese nyheter og selvfølgelig banktjenester. Dessuten er vel alle offentlige instanser i ferd med å gå over til elektroniske utsendinger av brev og andre dokumenter.

Data har sitt eget språk, så som nybegynner er det ikke alltid så enkelt å forstå, når det blir snakk om å bruke backspace, enter, delete, at eller alfakrøll og space som bare er noen av uttrykkene som farer rundt i luften. 

Jeg håper alle finner ut av alt dette i løpet av de kursdagene vi skal møtes, og synes det er kjempeartig å kunne bidara.

#datakurs #frivilligsentralen #modum

 

4 kommentarer
    1. Jeg skulle gjerne visst litt mer selv innimellom, men nå kan jeg NOE mer pga bloggen. Kan LINKE og sette inn videoer og mye moro 🙂 Så fint du kan hjelpe til da 🙂

    2. Jeg har lært mye etter at jeg begynte å blogge. Jeg kunne verken redigere bilder eller linke da jeg begynte med blogginga! Flott at du kan bidra til at flere får lære! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg