Gravlegging av prinsipper

I dag skal vi prøve oss på baking av lefsekling. Tanta mi bakte mye, så oppskrifta er opprinnelig fra henne, men mamma bruker den og det gjør også døtrene mine, så vi kan vel kalle det en familieoppskrift. 

Men nå er det altså jeg som skal prøve, jeg som alltid har sagt at jeg ikke tar jobben fra bakeren. Som pensjonist og full av trang til nye utfordringer, så har jeg faktisk havna på noen prinsipper som må gravlegges.  

For gårsdagen gikk med til å bake eplekake, bakt med vanliljesaus

en hel langpanne,

som ble servert på dansekvelden i swingklubben.


 

Anne pleier å bake når vi har ansvar for kaffekokinga, og det hadde hun selvfølgelig gjort i går også. Og godt var det, for det var kjempemange som kom for å danse i går, kjempemorro 🙂

Lefsene er ferdig bakt, kommer nok noen bilder seinere, og prinsippet om at jeg ikke tar jobben fra bakeren måtte herved gravlegges.

Ha en fortsatt kjempefin dag.

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg