Allergimedisin eller honning?

Jeg har lyst til å dele min erfaring etter ca 1 års utprøving. Jeg var nemlig plaget med “vårforkjølelse” som aldri helt ville slippe taket, og i tillegg begynte jeg å få problemer med å bruke juggelpynt i øra. 

Det skal sies at jeg prøver ikke alle gode råd jeg finner på nettet, men i alle fall var jeg lei av å spise Zyrtec eller tilsvarende uten at det så ut til å ha vesentlig bedring verken på forkjølelsen eller kløende øreflipper. 

Så da det dukka opp en epistel om honningen fortreffelige effekt som “allergimedidsin” tenkte jeg at det kunne i alle fall ikke gjøre noen skade. 

Jeg begynte å ta 1 teskje honning hver morgen, gjerne som pålegg på brødskiva til frokost, og nå har jeg altså holdt på med det i ca 1 år. 

Kløen i øra er blitt borte, jeg behøver ikke tenke på om jeg bruker juggel eller ekte lenger, og i vår/sommer har jeg ikke vært plaga med den eviglange forkjølelse heller.

Jeg har akkurat vært på Rhodos, så hva var vel mer naturlig enn å kjøpe med seg litt “medisin” derfra.

 

Samboeren har noen jorder der han vanligvis dyrker grass eller korn, men for å få gjødsel i jorda (økologisk drift) så har han nå sådd en blanding av noen vekster som skal pløyes ned og bidra til jordforbedring, og en av disse (den mest fremtredende) heter honningurt. Jeg skal si biene koser seg, så disse biene vil nok produsert mye god honning etter hvert.

 

Har du noen allergier du vil prøve å kurere med honning?

1 kommentar
    1. Jeg har hørt at skogshonning kan kurere mye også, betennelser av ulike slag. EN venninne og bloggvenn her inne som har kurert øyebetennelse med honning PÅ øyet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg