Bestemor

Heldige meg som har både barnebarn og bonusbarnebarn. Sist helg var to på overnatting. Minste barnebarnet ble feira med gaver og kaker på søndag, fylte 2 år på mandag. Veldig godt å tenke på at jeg kan bruke mer tid på barnebarna når jeg ikke skal stresse på jobb hver dag.

Hvert år siden 2006 har jeg fått være med som hjelpebudeie på geiteseter. Sammen med Kristin har vi melka og stelt mellom 120 og 170 melkegeiter + killinger. Fra 2007 har vi hatt med barnebarn, som har blitt flere i løpet av åra. Siden jeg nå har «ferie» hele sommeren, blir budeietilværelsen utvida fra ei til 2 uker, og så kommer det vel innom noen barnebarn i år også.

Å få oppleve nærkontakt med dyra og naturen er virkelig opplading av batterier, selv om det tar menge timer med melking og stell hver dag. Og barna koser seg storveis og ser frem til ei uke på setra hvert år.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg