Huff, nå har det gått lang tid

 

Siden jeg la ut noe på sida mi her. Det tyder på at pensjonister bare blir travlere og travlere, eller kanskje vi bruker så mye lenger tid på det vi gjør?

Skulle jo egentlig tro at en hadde bedre tid når pandemien herja og ingen kunne ut og leva livet, men sånn har det tydeligvis ikke vært for meg.  Det er om å gjøre å utnytte tiden best mulig, så jeg abonnerer på storytel og hører lydbøker mens jeg syr, strikker, kjører vedmaskin eller kjører bil, og de siste bøkene jeg har hørt på er Erika Fatland, Sovjetistan og Grensen i tillegg til Min krig med Putin av Bill Browder.

Et lite innblikk i den verden som nå går til krig mot naboland, men som absolutt ikke er første. Det er vel en besettelse av å ønske seg mer makt, men hva er vitsen med det? Er det et ønske om å ha flest mulig å “tråkke på”?

Jeg er i alle fall glad jeg ikke skjønner hva som skjer i hodet på Putin, for hadde jeg det, ja så hadde jeg vel vært like forrykt selv. Når hele verden mener du har gjort en gedigen tabbe ved å angripe, da har du vel levd i en eventyrverden litt for lenge.

Etter å ha lest (hørt på) Minkrig med Putin, sitter jeg igjen med en ekkel følelse. Er det så lett å få mennesker til å bryte alle lover og regler ved bruk av penger (korupsjon)? Men det er det tydeligvis. Hadde du og jeg latt oss friste av no lignende?

I jobben som it-ansvalig fikk jeg en gang tilbud om å bli med på ski-arrangement i utlandet, fra en leverandør av datatjenester vi brukte. Jeg takka nei, men sa jeg heller ville ha kostnaden til turen trukket fra på regninga for den avtalen vi hadde.

Det kan jeg jo angre på i dag, med tanke på den behandlinga jeg fikk før jeg slutta, men det er en annen historie.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg