Innom med litt mer handarbeid

Fikk et lite oppdrag, det er jo stadig no klær som krymper litt i skapet, så også med bunader. Antrekk i konfirmasjon, ja da er jo bunad helt topp, og ikke minst når en skal til andre steder i landet. Det er ikke alle bunader som er like enkle å gjøre noe med etter slike krympeperioder, ei heller denne.

Stakken ble strekt ut og satt på ny linning og liv/seler på, men vesten må ny, da den ikke lar seg sy ut. Men tidsnøden satte en stopper for å få til det, og kunnskapene er nok mangelfulle de også for å få til vesten slik den skal være, med sine “stjerter” bak.

Stakken ble nå hvertfall ferdig utvidet i dag, og liv har blitt lånt, så da blir det konfirmasjon i bunad.

Måtte prøve min egen vest, men den går med et nødskrik, så da blir det nok bundag på meg i konfirmasjon til helgen også. 

Konfirmanten har også prøvet og funnet sin nye bunad i orden.

Innimellom har det blitt litt mer hekling, nok et par stakkeseler, er vel noen som kan få bruk for de etter hvert.

Og neste prosjekt blir veldig spennende, for nå har jeg kjøpt meg “hosobanngrinn”.

 

2 kommentarer
    1. Flott med sydame i familien! Min bunad har også krympet, men nå er jeg litt slankere igjen , så kanskje det går? 17, mai skal jeg på jobb, så det blir nok ikke bunad da – uansett om jeg får kneppet igjen vesten! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg