Har nok begynt å dra på åra

Hørte på radioen i dag, og da var det noen som fikk spørsmål om no minner fra barndommen.

Jeg skrudde på radioen da jeg satte meg i bilen, og derfor kom jeg midt inni og fikk ikke med meg hva spørsmålet egentlig var. Mange av svarene gikk på at det var hjemmelaget pizza på fredagskvelden, en mintes stekt egg og bacon på lørdagsmorgenen, ei var riktig gammel for hun husket at det var rasjoneringskort på sjokolade etter krigen. Rasjoneringskort husker ikke jeg, men da jeg starta på skolen var det ikke helg før på lørdagskvelden, for vi hadde skole på lørdag vi. Når en har vokst opp på gård var det egentlig ikke så stor forskjell på hverdag og helg, dyra skulle ha stell uansett. Men nettopp derfor husker jeg bestemor var veldig striks på at vi ikke skulle arbeide på søndag, det var kun det som var nødvendig i forhold til foring, melking og stell av dyra. Jeg fikk ikke engang holde på med håndarbeid, for den gang var det arbeid, en nødvendighet for å ha klær på kroppen.

Ja, ting har nok forandra seg en del siden jeg var barn.

#minner #endringer

8 kommentarer

Siste innlegg