Med mamma på tur

Jeg håper jeg har arva genene etter min mor, og er like sprek som henne når jeg nærmer meg 90.

Jeg var opp til Madonna statuen i Trillemarka i mai, men siden flere turvenner hadde lyst til å gå turen, og det har vært noen skjerpaer på farten og lagt steinheller og trapper i sommer, riktignok en litt annen løype enn den vi brukte sist, ble det målet for dagens tur. 6 stk inkludert mamma dro vi oppover. 

Tåka lå ganske tykk, og det var både snø og kaldt.

Men vi hadde kledd oss godt, og traska i vei.


 

Bare vi kom oss over tåka var det superfint vær.

Men da vi kom så langt at det var et dalsøkk igjen begynte mamma å føle at knær og bein ikke ville gå lenger, hun skulle jo tross alt ned igjen også. Med litt snø og is så spenner en seg litt ekstra. De 4 andre gikk til toppen, mens mamma og jeg snudde og gikk tilbake i rusletempo. 

Uansett er det deilig å komme seg ut i naturen, og at det ble en flott tur er det ingen tvil om.

En liten stopp ved Soneren, med Andersnatten i bakgrunnen, på vei hjem.

Og for noen flotte farger.

#høst #fjelltur 
 

10 kommentarer

Siste innlegg