Galskapen fortsetter………..

Etter en kjempetrivelig middag på Heinseter  og hyggelig prat med både nye og gamle kjente var det tid for å krype til køys. En skulle tro at det siste en burde bekymre seg for etter slike strabaser var å få sove, men nei det var nok lettere sagt enn gjort. Når ungene ikke får sove er de overtrøtte, og det trur jeg jammen jeg også var litt plaget med, og i tillegg hadde nok noen muskler i beina fått prøvd seg i løpet av dagen, så beina verka en smule. Det hjalp litt å legge dyna under beina, men så ble det for kaldt å kun ligge i lakenpose av silke, så da måtte jo dyna brukes til det den skulle brukes til, og verkinga fortsatte. Men litt søvn utpå morrakvisten ble det da likevel.

Vi var tidlig oppe, og klare da frokosten ble servert. Vi spiste godt og smørte nistepakke før vi var igang igjen 20 på 9. Været hadde bedra seg, og det var ikke tegn til regn i lufta selv om skyene lå ganske tette og skygget for sola, da vi tok farvel med Heinsetra,

og det var litt vind som gjorde det ganske surt.

men som også blåste vekk skyene og viste oss blå himmel

Etter to og en halv time var vi kommet til Sleipa og kaia der Halnekongen skulle komme og ta oss med tilbake til Halne fjellstue. Vi hadde god tid så her ble nista fortært mens vi ventet.


 

Vi hadde gjort avtale med Fagerheim om at vi skulle ringe når vi kom til Halne. Vi hadde nemlig parkert bilen på Fagerheim, så de ville komme og hente oss på Halne.

En utfordring er å få batteriet på telefonen til å vare en hel helg, for det gjør det nemlig ikke uten å slå den av når den ikke er i bruk. Og lading på slike setre og fjellstuer som får strøm fra agregat som gjerne blir slått av på natta, ja da kan lading fort by på problemer. I disse dager med apper for alt mulig, ikke minst kart og gps, så går det hardt på batteriet. Jeg fikk bursdaggave av samboeren, en liten “bok” som kunne brettes ut så var det solcellepanel og lader. Denne festa jeg på sekken, men siden vi så lite til sola, så ble det vel litt lite effekt, iallefall satte jeg mobilen på flymodus sånn at den ikke brukte batteriet like fort som det ladet, og da hadde jeg strøm hele turen. På samme måte lada jeg Polar-klokka mi, så her har jeg dokumentasjonen på ruta vår. Bare et lite tips!

Så var det bare å komme seg i bilen og  vende nesa hjemover, men kjøreturen er lang så vi tok en stopp på Bromma hvor det ble middag.
 

Da står det vel bare igjen å takke for kjempetrivelig turfølge, takke for kjempegod forpleining både på Fagerheim og på Heine, og for trygg båttransport med Halnekongen.

Det var første turen med fjellvandring fra hytte til hytte, men jeg ser ikke bort i fra at det kan bli flere. Men jeg kan vel fortsatt påstå at det er litt galskap og veldig mye hygge.

#fjelltur #hyttetilhytte #hein #fagerheim #halne #hardangervidda

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg