Jobb som kremmer

Ja nå har jeg fått oppdrag med å selge en gammel bunad, et arvestykke som eieren har hatt hengende en del år, men som ikke passer eller er aktuell for noen i slekta. Det er derfor et ønske å få solgt den slik at noen kan få glede av den. 

Bunaden er en snart 100 år gammel Hulda Garborg bunad fra Hallingdal. Hulda Garborg var vel den som i sin tid kreerte mange av de broderte bunadene vi har i dag. Bunaden, eller folkedrakten  har i ettertid vært et populært plagg til festbruk, og ikke minst på nasjonaldagen.

For et arbeid. De arm og hals linningene er jo helt nydelige, for ikke å snakke om rosene på stakken og på lua.

Kjempeflott, så heldig er den som kan smykke seg med denne flotte bunaden.

Ja for denne bunaden her er vel nesten som et klenodie å regne, men fortsatt like fin og helt klart mulig å pynte seg med for ei den passer for.

Annonsen finnes her 

#bunad #huldagarborg 

6 kommentarer
    1. Nydelig og for en jobb det ligger bak brodering
      Jeg broderer bunader selv og hvor lang tid det tar , men jeg koser meg med det ,jeg er sikker på du får solgt den ,lykke til 🙂
      Tar du turen innom meg og leser siste innlegg tør du slippe andre inn.
      Ha en flott helg 🙂
      Fra Sissel

    2. frodith: Jeg er enig med deg, jeg ville nok ikke trives i en bunad fra et sted jeg ikke har noen tilknytning til, men jeg veit også at mange har skaffa seg bunad på grunn av at de synes bunaden er fin.

    3. sisselgu: Hjertelig takk, og riktig god helg til deg også.
      Jeg har ikke brodert bunad, kun arm og halslinninger, men jeg har prøvd meg på engelsk broderi (ala arm og halslinningene på denne) og ja, bare det er jo enormt med arbeid.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg