Godkjenner du venneforespørsel fra ukjente på FB?

Det kommer stadig forespørsler å Facebook om vennskap, og de aller fleste av de er for meg vilt fremmede navn. Mulig det er noen som skaffer seg nye vennskap via FB, men det er for meg en ganske risikofylt sport. Tar jeg en liten titt på profilene så er de oftest ganske tomme for innhold, noe som gjør at jeg med en gang tenker at det her er spam. Vil du ha nye venner, så tror jeg i alle fall jeg ville valgt noen som hadde venner og var litt kjent på FB fra tidligere, men jeg har mer enn nok med de vennene jeg kjenner fra før, så for meg er det ikke no tema, venneforespørsel fra profiler med navn jeg ikke kjenner blir sletta.

Men så kommer det også en god del advarsler, sendt på msn, mot å godkjenne navngitte forespørsler, stort sett på dårlig norsk, men innholdet sier at vedkommende er hacker og at vi ikke må godkjenne denne venneforespørselen. 

Til alle dere som tror dere gjør en god gjerning ved å videreformidle slike advarsler, dere blir lurt. Bak disse sitter det stort sett noen som sjekker ut hvem som lar seg lure, og da veit de at disse menneskene er det mulig å lure igjen, men da med helt andre “farligere” fremstøt. 

Så jeg vil derfor advare alle som er på FB, ikke godta venneforespørsel fra ukjente, og ikke videresend advarsler, spesielt ikke de som er skrevet på dårlig norsk.

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg