Høstaktiviteter

Jeg må nok krype til korset og innrømme at det nærmer seg høst. Jeg har plukka både rips og stikkelsbær som jeg har laget safta av i år, og jeg prøvde meg også med et lite glass ripsgele. 

Og nå er korntørka klar og tresker er innkjøpt for å få kornet i hus.

Og her blir alle hjelpemidler brukt, til og med gravemaskin til plassering av seksjonene.

Men er det modent da? Joda, og økologisk korn skal forhåpentligvis bli til brød 🙂 Da er det store spørsmålet. Blir det regn så en må vente på tørk før treskeren kan kjøres på åkeren?

Innhøsting, ja det må nok ha noe med høsten å gjøre. Så da er vi vel på vei rett inn i høsten da.

4 kommentarer
    1. Kornåkre minne om barndommen, bodde rett ved flere jorder og husker vi lagde hytter i høyet om høsten…
      Veldig gald i rips som er fryst ned med sukker over.. når det tiner og har det over vaniljeis..nam !
      Ønsker deg ei fin ny uke <3

    2. annebe: Takk og gode ønsker til deg også. Ble saft, men ikke no fryste rips i år, men har spist masse med vaniljesaus, trenger ikke sukker på engang, nydelig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg