En helg på fjellet

Jentetur. Venninnegjengen har som de fleste kjenner til, noen utflukter med ujevne mellomrom. Denne gangen hadde vi fått låne hytte i Rauland. 

Tidlig fredag morgen starta vi. Jeg var den første som ble plukka opp, så var det to stopp til før alle var samlet. 5 stk med oppakning i en bil. Trangt?

Neida det her gikk fint. Og første etappe gikk mot Rjukan.

På Rjukan ble det lunsj og handel, og så skulle vi gjerne tatt turen opp med Krossobanen, men fant ut at vi hadde varer som muligens burde komme i kjøleskap, så det får bli en annen gang.

Vel fremme, og her skulle vi nok få en kjempetrivelig helg. Kjempefin hytte, super utsikt og fjellet rett utenfor døra. Det ble en liten tur oppover i utforløypa/akebakken, og etterpå bare koste vi oss med god mat, godt drikke, litt kortspill, håndarbeid og selvfølgelig masse prat. Supertrivelig kveld.

På lørdag måtte vi selvfølgelig ta en kjøretur ned til Rauland sentrum. Der kjøpte vi hver vår lille pakke som vi skulle bruke til Pakkeleiken seinere på kvelden. Ja det ble vel litt andre ting også. Selv kjøpte jeg meg Kari Traa flisjakke.

Nydelig turvær, litt bløtt enkelte steder, men kjempefint med “trapp” over gjerde da.

Og etter en slik tur, ja da har en selvfølgelig gjort seg fortjent både til god mat og godt drikke.

Og det hadde vi mer enn nok av. Mmmmmmm, nydelig.

Men alt tar slutt en gang, så også denne turen. På vei hjem ble det både beinstrekk og softis stopp.

Kjempefin tur så takk både for lån av hytte og til mine kjære turvenner, gleder meg bare til neste treff.

#rauland #hyttetur #vennegjeng #jentetur

6 kommentarer

Siste innlegg