Nytt bunadprosjekt

Denne gangen er det egen bunad som må fornyes litt. Linningen i halsen er så jæ…… trang blitt. Men ikke bare det, de har faktisk begynt å fryse seg opp i kanten. Så da er det vel på høy tid med nye.

Jeg bruker samme mønster som jeg har på de gamle, som den gang de ble brodert ble kopiert fra noen mamma har arvet fra sin familie. Nå har jeg valgt en litt mørkere bunnfarge. Dessuten bruker jeg bomullsgarn og ikke ullgarn.

Jeg fant ut at jeg bruker ca 1 time pr cm, så det tar litt tid det her, men det er jo kjekt å ha litt å pusle med i denne pensjonisttilværelsen.

Ønsker alle en riktig god helg, for nå skal jeg ut å swinge dansekjolen på et lite PR-stunt for swingklubben.

#linninger #bunad #flesbergstakk

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg