Svindelforsøk

Jeg fikk telefon i går, fra et nummer som kom opp med +47 134551615. En gebrokken engelsktalende ville hjelpe meg med problemet jeg hadde med min pc. Jeg har ingen problemer med min pc, svarte jeg. Jo han skulle hjelpe meg og lurte på om pc´n min var slått på. Nei sa jeg, men det er ingen ting i veien med min pc. Jo da måtte jeg slå den på med en gang, det var problemer med windows som han skulle hjelpe meg med. 

Jeg trenger ikke din hjelp, om jeg har no problemer så fikser jeg det selv, dessuten har jeg ikke pc, jeg har MAC. 

Fucking Mother Fucking Mother, og så la han på. 

Alltid greit når de avslører seg selv tenker jeg.

#svindel #pctyv

 

7 kommentarer
    1. Min eks samboer fikk telefon fra samme nummeret, men da var det en dame som hadde spurt på gebrokkent engelsk om hun kunne stille noen spørsmål. Min eks sa nei å la på med en gang. Jeg gikk inn i loggen hennes på telefonen å blokkerte nummeret slik at hun ikke blir plaget mer fra disse svindlerne. PS: Vær alltid skeptisk hvis noen ringer å skal hjelpe eller påstå at du trenger hjelp. ALDRI gi ut konto nr, pin koder eller fødselsnummer.
      Ha en svindler fri sommer alle sammen, å husk det er mange uærlige sjeler der ute…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg