En helg med korpsmusikk

To helger i året har vi seminar på timeplanen i korpset, den ene var nå i helgen.

Ikke bare musikk, men mye sosialt samvær er ingredienser i slike sammenhenger, så vi oppholdt oss på hytter og hadde øvingene i kirkestua i nærheten.

Det er en utrolig trivelig gjeng, mange forskjellige mennesker, men veldig sosialt. Musikken skal vel være det vesentlige, men det skal være glede, og derfor er jeg med der. Jeg er ingen perfeksjonist, men synes det er kjempeartig å spille fin musikk. Det er som kjent et relativt begrep, for hva er fint?

Jeg burde vel egentlig holdt meg langt unna korps, for jeg fordrar ikke marsj, og årsaken er at jeg fikk blindtarmbetennelse da jeg var 4 1/2 år gammel. Det var en ganske spesiell opplevelse, som jeg husker utrolig mye fra. Men grunnen til at jeg ikke liker marsj er den forferdelige puta jeg lå på. Jeg måtte nemlig ligge med rør og ble på sykehuset ca 1 uke (har jeg blitt fortalt), og i den senga hadde jeg en pute som hele tiden fortalte meg værmeldinger, fiskerimeldinger, valutakurser og spilte susamarsj.

At det var en liten radio under den puta forsto ikke jeg den gang. Men det ble for mye for meg, så da jeg kom hjem nekta jeg mamma å ha på radioen når det ble spilt marsj. Så når jeg hører marsj er det litt som å få magesmertene tilbake. 

Dessuten har jeg ingen korpserfaring fra barndomme, det var ikke korps der jeg vokste opp, og det hadde vel ikke vært særlig aktuelt uansett med mitt forhold til marsjmusikk. 

Men jeg spiller så godt jeg kan, og har det utrolig trivelig sammen med resten av gjengen.

#korps #seminar #sosialt #samhold

4 kommentarer
    1. Det er kjempegøy å spille i korps…. selv gjorde jeg det i 16 år – klarinett! Stoooor stas, og jeg var/er glad i både marsjer og annen musikk! Skjønner godt at du har et anstrengt forhold til marsjer da….. klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg